Vilka är vi och vad är det här för blogg?

 
Namn: Jenna Hemberg
Bor: I Påvelund i Göteborg.
Gör: Läser sista året på musikestetiska programmet på Donnergymnasiet i Göteborg.
Tränar: Dansar, springer och gymmar. 
Favoriträtt: I stort sätt all pasta...!
När jag vill lyxa till det så: Äter jag gärna ute på restaurang.
Mitt bästa hälsoknep: Bästa motivationen för träning får jag genom att tänka att man hellre ska träna lite än ingenting alls. Använd fantasin och prova på nya maträtter - det gör måltiderna till en positiv upplevelse och du kanske upptäcker helt nya favoriträtter! 









Namn: Sanna Edsberger
Bor: I centrala Göteborg.
Gör: Läser sista året på musikestetiska programmet på Donnergymnasiet i Göteborg.
Tränar: Gymmar, joggar, tar långpromenader och simmar.
Favoriträtt: En riktigt god sallad. Och allting med ost..!
När jag vill lyxa till det så: Går jag gärna på spa, där jag får chansen att koppla av riktigt ordentligt, och hämta nya krafter. 
Mitt bästa hälsoknep: Prioritera sömnen och ät frukost varje dag - det gör att kroppen orkar prestera mer, både psykiskt och fysiskt!










Syftet med bloggen
Den här bloggen är ett projektarbete, där målet är att vi under vår projektperiod ska leva ett relativt hälsosamt liv. Vi ska träna, och äta sunt. Vi kommer på bloggen att informera om våra tankar och märkbara resultat av vår livsförändring. Vi kommer även att tipsa er läsare om må-bra- och hälsotips. Vi kommer att fördjupa oss i hur man egentligen ska gå till väga för att leva ett hälsosamt liv! Helt enkelt ; konsten att leva sunt. 


Kommentarer
Postat av: Olivia Petersson

Låter helt underbart! Lycka till tjejer!!

2008-10-02 @ 22:49:35
URL: http://oliviapontresina.blogg.se/
Postat av: den som alltid försover sig

Min nya grej är från och med nu att heta konstiga saker när jag kommenterar, vilket jag bestämt mig för att göra flitigt på denna söta blogg! Men vad hände med sundstund? Ert första nederlag - ni kommer förlora så mycket på detta!!! Förutom det ser Jenna något mer pepp ut än Sanna på era porriga bilder, men det tar sig säkert! Påtal om porr så ser Sanna mer porrig ut, så poäng för det!! Jennas sista rader på hälsoknepen är bland det mest klämkäcka jag hört, och nästa gång Sanna fyller år ska hon få ett dockhus av ost från mig.

2008-10-04 @ 22:39:22
Postat av: S

HAHAHAHAHA, du är underbar! Jag ska byta bilden faktiskt. Vi satte bara in några så länge :)Osthus säger jag verkligen inte nej till!

2008-10-05 @ 18:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0